Karavan Kiralamanın En Kolay Yolu: KolayKaravan

Size, karavan kiralamanın pratik ve farklı bir yolu olduğunu söyleseydik, ne derdiniz? KolayKaravan tam olarak böyle bir hizmet sunuyor. Alanında bir ilk olan uygulamayı Satış ve İş Geliştirme Direktörü Çağlar Bilici’den dinledik.

KolayKaravan ile Herkesi Karavanla Tanıştıracağız

“KolayKaravan; karavana meraklı, doğayı seven, tabiatta zaman geçirmekten hoşlanan ve bol bol uzun yolculuklara çıkan bir ekibin ürünü. Bu fikir ekibin en küçüğünü ilk defa karavan tatili ile tanıştırmak istediğimizde ortaya çıktı. Pandemi nedeniyle doğada zaman geçirmek ve otellerin kalabalığından uzak olmak istedik. Beş farklı karavan kiralama şirketi ile görüşüp, uygunluk ve fiyat bilgilerini toplayıp, detayları çıkarttıktan sonra ancak uygun karavan firmasını bulmayı başarmıştık. Daha sonra bu sürecin olması gerekenden çok daha zor ilerlediğini fark ettik. Bu nedenle de gerek şahıs olsun gerekse şirket olsun karavan sahipleri ile karavan kiralamak isteyenleri kolayca bir araya getirmek istedik. İşte KolayKaravan tam olarak bu ihtiyaçların en kolay çözümünü sağlamak için kuruldu.”

Sistematik ve Hızlı Bir Uygulama

“Öncelikle KolayKaravan alışık olduğumuz, geleneksek komisyon temelli bir iş modeline sahip değil. Yenilikçi platformların sunduğu tüm taraflar için çok avantajlı bir model ile hizmet veriyor.

Karavan kiralamak isteyenler ve karavan sahipleri sisteme öncelikle hızlı bir şekilde ve ücretsiz olarak kaydoluyorlar. Sonrasında karavan kiralamak isteyen kişiler uygun dönem aralıkları ve lokasyon bazlı aramalar yaparak uygun karavan alternatiflerini görüntülüyorlar. Buldukları karavanların geçmiş yorumlarına bakabiliyor, ek özelliklerini de filtreleyebiliyorlar. Beğendikleri karavanlara ise, “Kolay Kirala” butonuna basarak taleplerini gönderiyorlar.

İşte bu noktada Kolay Karavan iş modeli farklılaşıyor. Karavan sahipleri bu gelen talepleri sistem üzerinden görüntülüyorlar ve talebi gönderen kişiye onay verip kendileri ile iletişim kuruyorlar. Tüm süreç KolayKaravan tarafından e-posta ve mesajlarla ilgili taraflara düzenli bilgi olarak paylaşılıyor. Bundan sonrasında kiralama işlemi iki taraf arasında gerçekleşiyor. İşte bu kadar basit bir sistem.”

Kapsamlı Hizmet, Sıfır Komisyon

“KolayKaravan’ın en büyük farkı iş modeli çünkü hiçbir taraftan komisyon bedeli almıyoruz. Ayrıca sistemimizde sınırsız sayıda karavan ekleyip, listeleme yapabilirsiniz. Bu işlem için de hiçbir kısıtlama sunmuyor, bedel almıyoruz. Piyasada bu işlemleri yapmak isteyen firmaların %20-%30 arasında komisyonlar aldığını düşünürsek, KolayKaravan’da karavanlar her zaman daha uygun bulunuyor. Örneğin; bu hafta sistemde gerçekleşen bir kiralamada 2000 TL’lik bir kiralama hizmetinden, KolayKaravan sadece 1 kontör bedeli aldı, bu da lansman döneminde yaklaşık 5TL’ye denk geliyor.

Ek olarak KolayKaravan kendi karavanı olan şahısların da ek gelir sağlamasına yardımcı oluyor. Yılın önemli bir kısmında karavanını kullanmayan kişilerin, karavanlarını kısa dönemli kiralama kaskosu ile güvence altına almasını sağlıyor ve karavan sahiplerine yılda 100.000’ye varan ek kiralama geliri fırsatı da sunuyoruz.

Ayrıca, KolayKaravan’da karavan kiralayanlar bu esnek sistem sayesinde, pazarlıklarını da kendileri yapabiliyorlar, direk ikili diyalog kurabiliyorlar. Pazarlık yapmanın kültürümüzde önemli yer tuttuğunu biliyoruz, sağladığımız esnek sistem sayesinde karavan sahipleri ve kiralayanların son değerlendirmelerine imkân tanıyor, sistem üzerinden onları anlaşmaya zorlamıyoruz.

Son olarak özellikle belirtmek isteriz ki, Türkiye’deki ilk aktif karavan kiralama platformu olarak biz hizmet vermeye başladık. Bunu da çok güçlü bir ekiple başardık. Ekibimizde uluslararası şirketlerden üst düzey yöneticiler de var, Türkiye’nin en büyük online biletleme şirketinin beyin takımından arkadaşlar da var. Biz bu işi ciddiyetiyle ve layıkıyla yapmaya istekliyiz. İlk haftalardaki iş sonuçları da bunu başarmaya çok yakın olduğumuzu gösteriyor.”